Handel, sprzedaż
Nie można dodać tej kwalifikacji do porównywarki, aby dodać tą kwalifikację musisz najpierw usunąć inną kwalifikację z porównywarki.
Aktywne prowadzenie sprzedaży skierowanej do klientów biznesowych – przedstawiciel handlowy
Osoba posiadająca kwalifikację „Aktywne prowadzenie sprzedaży skierowanej do klientów biznesowych – przedstawiciel handlowy” może znaleźć zatrudnienie w firmach handlowych realizujących sprzedaż na rzecz klientów biznesowych oraz działach handlowych firm produkcyjnych i usługowych, realizujących kontrakty handlowe z klientami biznesowymi. Może również pracować w organizacjach i stowarzyszeniach wspierających działania sprzedażowe w obszarze biznesu, a także innych podmiotach, które prowadzą działalność związana z obsługą klienta biznesowego, takich jak fundacje i stowarzyszenia. Posiadanie kwalifikacji wiąże się także z możliwością prowadzenia procesu sprzedaży w ramach własnej działalności gospodarczej.
-
Planowanie działań sprzedażowych i monitorowanie ich efektów
-
Sporządza całościowy plan działań sprzedażowych w oparciu o otrzymane cele
Kryteria weryfikacji:
omawia wskazany segment rynku w oparciu o przekazane informacje, wskazując cechy charakterystyczne tego rynku z punktu widzenia prowadzenia sprzedaży
planuje swoje działania sprzedażowe w odniesieniu do otrzymanych celów i założeń budżetowych oraz innych wytycznych
-
Monitoruje całościowe wyniki sprzedaży
Kryteria weryfikacji:
uzasadnia potrzebę monitorowania wyników sprzedaży
omawia metody weryfikacji rezultatów działań sprzedażowych
omawia sposoby sporządzania raportu z działań sprzedażowych i z uzyskanych wyników, wykorzystując szablon stosowany w organizacji
proponuje działania korygujące, adekwatne do zdiagnozowanej sytuacji
-
Przygotowuje spotkania z klientem
Kryteria weryfikacji:
identyfikuje osoby decyzyjne w organizacji klienta
przedstawia sposoby dotarcia do osób decyzyjnych i nawiązywania z nimi relacji
zbiera i analizuje informacje o kliencie pod kątem jego potencjału zakupowego
uzasadnia konieczność sporządzenia planu organizacji spotkań, z uwzględnieniem kosztów logistycznych i optymalizacji czasu pracy
-
-
Prowadzenie procesu sprzedaży
-
Inicjuje kontakt z klientem przy uwzględnieniu wytycznych organizacji
Kryteria weryfikacji:
wymienia zasady inicjowania kontaktu z klientem i ilustruje je przykładami
omawia wpływ wizerunku handlowca na budowanie relacji z klientem
nawiązuje relacje z klientem, wykorzystując techniki komunikacji
tworzy komunikat skierowany do klienta z zachowaniem zasad komunikacji werbalnej i niewerbalnej na podstawie scenariusza opracowanego w organizacji
-
Składa propozycję zakupu
Kryteria weryfikacji:
dobiera sposób prezentacji propozycji zakupu z uwzględnieniem priorytetów organizacji
formułuje zakres zamówienia w oparciu o zdiagnozowaną sytuację klienta
-
Ustala warunki oferty w ramach podanych warunków brzegowych ustalonych w organizacji
Kryteria weryfikacji:
wymienia zasady prezentacji ceny oferty
wyjaśnia znaczenie komunikowania korzyści płynących z poszczególnych cech oferty
dobiera przykładowe pytania służące zdiagnozowaniu opinii klienta na temat oferty według przygotowanych wzorów
podaje przykłady wątpliwości klienta i odpowiada na nie zgodnie z wytycznymi organizacji
podaje przykłady sytuacji, w których uzasadnione jest poszerzenie lub zmiana oferty
-
Przyjmuje zamówienia i zamyka transakcje
Kryteria weryfikacji:
omawia przykładowy sposób przekazania zamówienia do organizacji
wskazuje elementy niezbędne do przygotowania podsumowania ustaleń i uzyskania akceptacji zamówienia
-
-
Obsługa posprzedażowa
-
Prowadzi obsługę posprzedażową
Kryteria weryfikacji:
omawia znaczenie utrzymywania długofalowych relacji z klientem
formułuje prośbę o polecenie swojej oferty innym klientom
wymienia narzędzia pozwalające na dalszy kontakt z potencjalnym klientem (w tym: customer relationship management, mailingi)
identyfikuje obszary potencjalnej dodatkowej sprzedaży u danego klienta
omawia sposoby rozpoznawania poziomu satysfakcji klienta z użytkowania towarów lub korzystania z usług
-
Monitoruje realizację zamówienia
Kryteria weryfikacji:
omawia swoją rolę w procesie realizacji zamówienia, w tym obsługi reklamacji
wymienia etapy realizacji zamówienia
opisuje działania windykacyjne
-
Wspiera klienta w użytkowaniu, promowaniu lub sprzedaży dostarczonych towarów lub usług na podstawie scenariusza opracowanego w organizacji
Kryteria weryfikacji:
wymienia sposoby użytkowania, promowania lub sprzedaży dostarczonych towarów lub usług
dobiera sposoby wspierania klienta w użytkowaniu, promowaniu lub sprzedaży dostarczonych towarów lub usług
-
Instytucja certyfikująca (IC) | |
---|---|
1. | Francusko-Polska Izba Gospodarcza |