Przejdź do treści
Ikona - Reklama i marketing

Reklama i marketing

Nazwa odznaki

Kreator social media

Krótki opis

Odznaka jest adresowana przede wszystkich do uczniów od 13 roku życia. Osoba posiadająca odznakę nie ma trudności z poznawaniem nowych ludzi i z łatwością nawiązuje relacje z odbiorcą social media. Swobodnie porusza się w social mediach. Potrafi zorganizować i poprowadzić spotkanie/wydarzenie. Ma umiejętność pisania dobrych postów, tworzenia ciekawych grafik i filmów. Ma umiejętność montowania filmów i tworzenia pokazów zdjęć oraz publikowania ich w social mediach. Osoba ubiegająca się o uzyskanie odznaki powinna znać ogólne zasady funkcjonowania mediów społecznościowych oraz posiadać podstawową wiedzę o prawach autorskich i organizacji konkursów w social mediach. „Kreatora social mediów” charakteryzuje przede wszystkim komunikatywność, pewność siebie (przebojowość) oraz pozytywna energia, którą zaraża obserwatorów. Ważne jest, aby nie bać się upubliczniania własnego wizerunku, ale należy robić to umiejętnie. Inne ważne cechy i umiejętności takiej osoby to sumienność, rzetelność, orientacja w zmieniających się trendach w celu dostosowywania komunikatów oraz radzenie sobie ze stresem podczas wystąpień publicznych, znajomość technik angażujących uczestników. Kreator social mediów zna sposoby radzenia sobie z negatywnymi komentarzami i zjawiskiem hejtu oraz krytyki, nie zniechęca się i czerpie z nich inspirację, by w przyszłości nie popełniać błędów. Ponadto potrafi przyjmować / być uważnym na i analizować konstruktywne informacje zwrotne w postaci opinii i uwag odbiorców. Żeby skutecznie wpływać na grono odbiorców osoba, która uzyskała tę odznakę, powinna chcieć dążyć do założonego celu, być ambitna oraz wiarygodna, gdyż siła oddziaływania wiąże się z autentycznością. Dodatkowo posiada umiejętność bycia bezinteresownym w swoich działaniach i bycia sobą w każdej sytuacji. Osoba ta potrafi działać indywidualnie, ale jako lider poprowadzi także grupę.

Ikona - Kreator social media
Odniesienie do umiejętności przekrojowej

kreatywność

podejmowanie inicjatywy

Efekty uczenia się
  1. Posługuje się mediami społecznościowymi

  2. Komunikuje się i prowadzi interakcje z obserwatorami prowadzonego konta oraz z innymi twórcami w mediach społecznościowych

  3. Promuje wykorzystanie social media jako narzędzia do komunikacji

Pomysłodawca odznaki

Zespół Szkół Ekonomicznych w Mielcu
ul. Warszawska 1, 39-300 Mielec

Pełen opis odznaki

Przejdź do Wiem, co umiem